Write Default
Unityで、アニメーションの再生が終了したらデフォルト値を書き戻すかどうかを決めるフラグ
Write Defaults "on" will write back the default values of all animated properties (on a Controller-wide basis!) that are not animated in that particular state. This can cause some very strange interactions if you don't plan for it.
プロパティのデフォルト値は、要するにAnimatorの起動時の位置やパラメータです。
VRChat does not use "Write Defaults" in our built-in and example animators. This means that only the actual properties that are in animations get played by any one animation node.
We recommend that creators also follow this workflow, as it is easier to keep track of what properties will be animated through any specific layer, and it also lines up with the intended use of Unity as a whole.
デフォルト値が書き換わる罠仕様がある
デフォルト値はAnimatorを含むGameObjectを非アクティブにするとリセットされ、アクティブ化した際のパラメータが利用される
このAnimator Controllerの1ファイル内にWrite DefaultsのONとOFFのステートが混在していると、実質的にWrite Defaultsにチェックを入れているステートでもOFFとなり正常にアニメーションが動作しなくなることがあります。